ÜZLETI FELTÉTELEK

kereskedelmi társaság

Athena & BI Group s.r.o.

székhelye: Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1

azonosítószám: 17281041

adószám: CZ17281041

bejegyezve a Prága Városi Bíróság által vezetett kereskedelmi nyilvántartásban, C osztály, bejegyzés

áruk értékesítése az internetes áruházon keresztül, amelynek internetes címe [email protected]

  1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK

Ezen üzleti feltételek (továbbiakban: “üzleti feltételek”) a Athena & BI Group s.r.o. kereskedelmi társaság székhelye: Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1, azonosítószáma: 17281041,

(a továbbiakban: Eladó) a Polgári Törvénykönyvről szóló V. törvény (6:141. § – 6:225. §), összefüggésben a későbbi jogszabályokkal (a továbbiakban: Ptk.) alapján szabályozzák kölcsönös jogaikat és kötelezettségeiket, amelyek a következők és egy másik természetes személy (a továbbiakban: “vásárló”) közötti értékesítési szerződés (a továbbiakban: “értékesítési szerződés”) alapján keletkeznek az eladó által működtetett internetes áruházon keresztül. Az internetes áruházat az eladó működteti a következő internetes címen: [email protected] (a továbbiakban: “weboldal”), az internetes oldal felületén (a továbbiakban: “internetes áruház felülete”).

1.1. Az üzleti feltételek nem alkalmazhatók olyan esetekben, amikor az a személy, aki az eladótól árut kíván vásárolni, jogi személy, vagy olyan személy, aki tevékenységi körében vagy önálló szakmai tevékenységében árut rendel.

1.2. Az értékesítési szerződéstől eltérő rendelkezések megállapíthatók az értékesítési szerződésben. Az értékesítési szerződésben foglalt eltérő rendelkezések előnyt élveznek az üzleti feltételekkel szemben.

1.3. Az üzleti feltételek rendelkezései a szerződési feltételek integráns részét képezik. Az értékesítési szerződés és az üzleti feltételek lengyel nyelven készültek. Az értékesítési szerződést lengyel nyelven lehet megkötni.

1.4. Az üzleti feltételek tartalmát az eladó módosíthatja vagy kiegészítheti. Ezen rendelkezéssel nem sértik az előző üzleti feltételek időszaka alatt keletkezett jogok és kötelezettségek.

  1. FELHASZNÁLÓI FIÓK

2.1. A vásárló regisztrációja alapján a weboldalon a vásárló hozzáférést szerezhet a felhasználói felületéhez. A felhasználói felületről a vásárló rendelést adhat le árukra (továbbiakban: “felhasználói fiók”). Ha az internetes áruház felülete ezt lehetővé teszi, a vásárló rendelést adhat le árukra regisztráció nélkül is, közvetlenül az internetes áruház felületéről.

2.2. A weboldalon történő regisztráció és az áruk rendelése során a vásárlónak valós és helyes adatokat kell megadnia. A vásárlónak kötelessége frissíteni a felhasználói fiókjában megadott adatokat bármely változás esetén. A vásárló által a felhasználói fiókon vagy az áruk rendelése során megadott adatokat az eladó helyesnek tekinti.

2.3. A felhasználói fiókhoz való hozzáférés felhasználónév és jelszó segítségével van biztosítva. A vásárlónak titokban kell tartania a fiókhoz való hozzáféréshez szükséges információkat.

2.4. A vásárlónak nincs joga harmadik személyeknek a felhasználói fiók használatát lehetővé tenni.

2.5. Az eladó jogosult a felhasználói fiókot megszüntetni, különösen akkor, ha a vásárló több mint 365 napig nem használja felhasználói fiókját, vagy ha a vásárló megsérti az értékesítési szerződésből (ideértve az üzleti feltételeket is) eredő kötelezettségeit.

2.6. A vásárló tudomásul veszi, hogy a felhasználói fiók nem feltétlenül áll rendelkezésre folyamatosan, különösen az eladó berendezésének és szoftverének karbantartása, valamint esetleg harmadik felek berendezéseinek és szoftvereinek karbantartása miatt.

  1. VÁSÁRLÁSI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE

3.1. Az internetes áruház felületén található összes termékprezentáció tájékoztató jellegű, és az eladó nem köteles vásárlási szerződést kötni ezekre a termékekre. A Polgári Törvénykönyv § 6:195 bekezdése nem kerül alkalmazásra.

3.2. Az internetes áruház felületén információk találhatók a termékekről, ideértve az egyes termékek árait és a termékek visszaküldésével kapcsolatos költségeket is, ha azok jellegükből adódóan nem küldhetők vissza rendes postai úton. A termékek árai az áfa és minden kapcsolódó díj figyelembevételével kerülnek feltüntetésre. A termékek árai érvényesek abban az időszakban, amikor azok az internetes áruház felületén megjelennek. A termékek árait automatizált döntéshozás alapján személyre szabják/nem személyre szabják. A jelen rendelkezés nem korlátozza az eladó által egyedi megállapodások alapján kötött vásárlási szerződés lehetőségét.

3.3. 3.3 Az online áruház felülete tájékoztatást nyújt a termékek csomagolási és szállítási költségeiről, valamint a termékek szállítási módjáról és időpontjáról. A webshopon a csomagolási és szállítási költségekre vonatkozó információk csak akkor érvényesek, ha a termékeket Magyarországra szállítják. Amennyiben a vevő részben eláll az adásvételi szerződéstől, és a termékek összértéke, amelyek esetében a vevő nem állt el, nem éri el az ingyenes szállításhoz szükséges minimális összeget, a vevő jogosult az ingyenes szállításra, amelynek feltétele a fent említett feltétel. Ha a vevő ingyenes szállításra jogosult, és részben eláll az adásvételi szerződéstől, a vevő köteles az eladónak megfizetni az áruk szállítási költségét.

3.4. A termékek rendeléséhez a vásárlónak kitöltendő a megrendelési űrlap az internetes áruház felületén. A megrendelési űrlapban elsősorban az alábbiakról kell információt szolgáltatni:

3.4.1. a rendelt termékről (a rendelt terméket a vásárló a webáruház felületén elektronikus kosárba helyezi),

3.4.2. a termék vételárának fizetési módjáról, a kívánt termék szállítási módjáról és

3.4.3. a termék szállításával kapcsolatos költségekről (továbbiakban együttesen: “megrendelés”).

3.5. A megrendelés elküldése előtt a vásárlónak lehetősége van ellenőrizni és módosítani a megrendelésben megadott adatokat, beleértve a hibák észlelésének és javításának lehetőségét is. A vásárló a megrendelést az “ELKÜLDÉS” gombra kattintva küldi el az eladónak. A megrendelésben megadott adatokat az eladó helyesnek tekinti. Az eladó azonnal, miután megkapta a megrendelést, elektronikus úton visszaigazolja annak megérkezését a vásárló által a felhasználói fiókban vagy a megrendelésben megadott e-mail címre (továbbiakban: “vásárló e-mail címe”).

3.6. Az eladónak mindig joga van a megrendelés jellegétől (termékmennyiség, vételár, szállítási költségek) függően további megrendelési megerősítést kérni a vásárlótól (például írásban vagy telefonon).

3.7. A szerződési kapcsolat az eladó és a vásárló között a megrendelés elfogadásával (elfogadással) jön létre, amelyet az eladó elektronikusan küld a vásárló részére a vásárló e-mail címére.

3.8. A vásárló beleegyezik a távbeszélő eszközök használatába a vásárlási szerződés megkötésekor. A vásárló által a távbeszélő eszközök használatával kapcsolatos költségek (internetes kapcsolat költségei, telefonbeszélgetés költségei) a vásárlót terhelik, és ezek a költségek nem térnek el az alapdíjtól.,

  1. CENA ÁR ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK

4.1. A vásárló a vásárlási szerződés alapján az árucikk árát és a szállítással kapcsolatos esetleges költségeket a következő módon rendezheti:

  • Banki átutalással

4.2. Az ár mellett a vásárlónak meg kell fizetnie a csomagolással és az áru szállításával kapcsolatos költségeket is meghatározott összegben. Ha másként nem jelölik ki egyértelműen, az ár tartalmazza az áru szállításával kapcsolatos költségeket is.

4.3. A eladó nem kér előlegfizetést vagy hasonló fizetést a vásárlótól. Ezen rendelkezés nem érinti az előre fizetendő árral kapcsolatos kötelezettséget, amelyről a kereskedelmi feltételek 4.6. cikkében van szó.

4.4. Készpénzes fizetés esetén az árat a termék átvételekor kell kifizetni.

4.6 Az eladó jogosult – különösen, ha a vevő nem ad újabb megrendelés-visszaigazolást (3.6. cikk) – a teljes vételár kifizetését követelni, mielőtt az árut a vevőnek elküldenék. A Polgári Törvénykönyv V. cikke bekezdésének rendelkezése nem alkalmazandó.

4.7. Az eladó által nyújtott esetleges kedvezményeket nem lehet összevonni.

4.8. Ha ez általánosan elterjedt a kereskedelemben, vagy ha ez az általános jogszabályokban rögzített, az eladó számlát állít ki a vásárlási szerződés alapján történő fizetések esetében. Az eladó áfa-fizető. Az eladó számlát állít ki a vásárlónak az áru kifizetése után, és elektronikus formában elküldi a vásárló által megadott e-mail címre.

  1. MEGSZÜNTETÉS A VÁSÁRLÁSI SZERZŐDÉSTŐL

5.1. A vásárló tudomásul veszi, hogy a Fogyasztóvédelmi törvény értelmében többek között nem lehet elállni a vásárlási szerződéstől az alábbiakat érintő esetekben:

5.1.1. egyéni megrendelésre készült vagy személyes igényeire szabott árucikk esetén,

5.1.2. olyan árucikk esetén, amely gyorsan romlik, vagy rövid lejárati idejű, valamint olyan árucikk esetén, amelyet szállítás után már olyan szorosan összekapcsoltak más árucikkekkel, hogy azt már nem lehet különválasztani,

5.1.3. olyan, zárt csomagolásban szállított árucikk esetén, amely az egészségvédelem vagy higiéniai okok miatt nem alkalmas a vásárló általi visszaküldésre a vásárló általi megsértés után,

5.1.4. olyan hang- vagy képfelvétel, vagy számítógépes program esetén, amelyet zárt csomagolásban szállítottak, ha azt a vásárló megsértette.

5.2. Ha az 5.1 pontban felsorolt eset nem áll fenn, vagy egyéb esetekben, amikor lehetetlen elállni a vásárlási szerződéstől, a vásárlónak joga van elállni a vásárlási szerződéstől a az 1997. évi CLV-törvény alapján bekezdése szerint, az áru átvételétől számított tizennégy (14) napon belül, amikor a vásárló vagy a vásárlónak általa megjelölt harmadik személy, a szállítótól eltérően, átveszi az árut vagy:

5.2.1. az utolsó darab átvételét, ha a vásárló ugyanabban a rendelésben több darabot rendelt ugyanabból az árucikkből, amelyek külön-külön szállításra kerültek,

5.2.2. az utolsó tétel vagy rész átvételét az áru szállításából, amely több tételekből vagy részekből áll,

5.2.3. az első áru szállítását, ha a szerződés rendszeres áru szállítást írt elő meghatározott időszakra.

5.3. A vásárlási szerződéstől való elállási nyilatkozatot a vásárlónak az 5.2 pontban meghatározott határidőn belül kell eljuttatnia az eladóhoz. A vásárló az elállási nyilatkozat megküldéséhez az eladó által biztosított nyomtatványt használhatja, amely a szerződési feltételek mellékletét képezi. A vásárlási szerződéstől való elállási nyilatkozatot a vásárló az eladó székhelyére vagy az eladó e-mail címére küldheti: [email protected].

5.4. Amennyiben a vásárló eláll a vásárlási szerződéstől, a szerződés semmisnek minősül az elejétől fogva. A vásárlónak kötelessége az árut azonnal, de legkésőbb az elállástól számított tizennégy (14) napon belül visszaküldeni az eladónak, hacsak az eladó nem vállalta a termék személyes átvételét. Az előző mondatban meghatározott határidő betartottnak tekintendő, ha a vásárló az árut a határidő lejárta előtt visszaküldi. Amennyiben a vásárló eláll a vásárlási szerződéstől, a termék visszaküldésének költségeit a vásárló viseli, még akkor is, ha az árut nem lehet általános postai úton visszaküldeni annak jellegéből adódóan.

5.5. Ha a vásárló az 5.2 pontnak megfelelően eláll a vásárlási szerződéstől, az eladó három (3) napon belül visszatéríti a vásárlótól kapott pénzösszeget a vásárlási szerződéstől való elállástól számított, ugyanolyan módon, ahogyan azt a vásárlótól kapta. Az eladó jogosult a vásárló által már nyújtott teljesítés visszatérítésére, amikor a vásárló visszaküldi az árut, vagy más módon, feltéve, hogy a vásárló beleegyezik, és ez nem jár további költségekkel a vásárló számára. Ha a vásárló eláll a vásárlási szerződéstől, az eladó nem köteles visszatéríten

i a vásárlótól kapott pénzösszeget, mielőtt az áru meg nem érkezik vissza az eladóhoz, vagy mielőtt az eladó a visszaküldési igazolást meg nem kapja, attól függően, hogy melyik előbb történik.

5.6. Az eladó jogosult az ár visszatérítése iránti vásárlói igényt a vásárló által az árura okozott kárért fennálló kártérítési igénnyel egyoldalúan beszámítani.

5.7. Az 5.2 pontban meghatározottaknak megfelelően elállási jogával élő vásárlónak az eladó jogosult bármikor visszalépni a vásárlási szerződéstől, mielőtt az áru átadásra kerül a vásárló részéről. Ilyen esetben az eladó az áru átvételét követően azonnal visszatéríti a vásárló által kifizetett vásárlási árat, a vásárló által megadott bankszámlára banki átutalással.

5.8. Ha az áruval együtt ajándékot kapott a vásárló, a vásárló és az eladó közötti ajándékozási szerződés a vásárlási szerződés esetleges visszavonásának feltételeként kerül megkötésre a vásárló részéről. Ilyen esetben az ajándékozási szerződés az ajándék visszaküldésével érvényét veszti, és a vásárló köteles az ajándékot az áruval együtt visszaküldeni az eladónak.

6. ELÁLLÁS A VÁSÁRLÁSI SZERZŐDÉSTŐL

6.1. Ha a szállítási mód különleges kérés alapján kerül megállapításra a vásárló részéről, akkor a szállítás e módjával kapcsolatos kockázatokat és esetleges további költségeket a vásárló viseli.

6.2. Ha az eladónak kötelessége a vásárlási szerződés alapján az árut a vásárló által a megrendelésben megjelölt helyre szállítani, a vásárlónak kötelessége átvenni az árut a szállításkor.

6.3. Amennyiben a vásárló hibáiból származó okok miatt szükségessé válik az áru újbóli szállítása, vagy az a rendelésben megadott módon kívül kerül kiszállításra, a vásárlónak viselnie kell az ezzel járó költségeket.

6.4. Amikor az árut a szállító kézbesíti, a vásárlónak kötelessége ellenőrizni az áru csomagolásának sértetlenségét, és amennyiben bármilyen hibát észlel, azonnal értesíteni kell a szállítót. Amennyiben a csomagoláson olyan sérülés tapasztalható, amely arra utal, hogy jogtalan behatolás történt a szállítmányba, a vásárlónak nem kell átvennie a szállítmányt a szállítótól. Ez a rendelkezés nem érinti a vásárló által az áruhibákra vonatkozó jogokat és más jogokat, amelyek a jogszabályok által általános jelleggel biztosítottak a vásárlónak.

6.5. Az áru szállítására vonatkozó további jogok és kötelezettségek a szállítási feltételek által szabályozhatók, amennyiben az eladó külön szállítási feltételeket állapít meg.

7. KIÁLLÁS A HIBÁS TELJESÍTÉSBŐL EREDŐ JOGOK

7.1. A szerződéses felek jogai és kötelezettségei a hibás teljesítés jogszabályban foglaltaknak megfelelően irányulnak (Polgári Törvénykönyv, Ptk., és a (Fogyasztóvédelmi törvény).

7.2. Ha az eladási tárgy anyagi mozgó dolog, amely digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással van összekapcsolva olyan módon, hogy nélkülük ne teljesíthesse funkcióit (a továbbiakban: „digitális tulajdonságokkal rendelkező dolog”), akkor az eladó felelősségére vonatkozó rendelkezéseket alkalmazzák a digitális tartalmak vagy digitális szolgáltatások szállítására is, még akkor is, ha más személy nyújtja azt. Ez nem vonatkozik azokra az esetekre, amikor az eladási szerződés tartalmából vagy a dolog természetéből következik, hogy azokat külön kell szállítani.

7.3. Az eladó felelősséget vállal a vásárlónak, hogy a dolog hibátlan az átvétel időpontjában. Különösen az eladó felelősséget vállal a vásárló részére, hogy a dolog:

7.3.1. megfelel a meghatározott specifikációnak, típusnak és mennyiségnek, valamint a minőségnek, funkcionalitásnak, kompatibilitásnak, interoperabilitásnak és más meghatározott jellemzőknek,

7.3.2. alkalmas azon célra, amelyre a vásárló rendelkezésére áll, és amelyre az eladó hozzájárult, valamint

7.3.3. szállított az előírt kiegészítőkkel és használati utasításokkal, ideértve a szerelési vagy telepítési utasítást is.

7.4. Az eladó felelősséget vállal a vásárlónak, hogy az előírt tulajdonságokon túl:

7.4.1. a dolog alkalmas azon célra, amelyre az ilyen típusú dolgokat általában használják, figyelembe véve a harmadik felek jogait, a jogszabályi előírásokat, a technikai szabványokat vagy a szakmai magatartási kódexeket, ha nincsenek technikai szabványok,

7.4.2. a dolog mennyisége, minősége és egyéb tulajdonságai, ideértve az állóképességet, funkcionalitást, kompatibilitást és biztonságot is, megfelelnek az ilyen típusú dolgok általában szokásos tulajdonságainak, amelyeket a vásárló ésszerűen elvárhat, beleértve az eladó vagy más személy nyilatkozatait ugyanazon szerződési vonalon, különösen a reklámok vagy a jelölések tekintetében, hacsak az eladó nem igazolja, hogy erre nem volt tudatában, vagy hogy az eladási szerződés megkötésekor ez elegendően összehasonlítható volt a vásárlási döntéshez, vagy hogy ez nem befolyásolhatta a vásárlási döntést,

7.4.3. a dolog szállított tartozékokkal, ideértve a csomagolást, a szerelési utasítást és más használati utasításokat is, amelyeket a vásárló ésszerűen elvárhat, valamint

7.4.4. a dolog minőségben vagy kivitelben megfelel egy mintának vagy modellnek, amelyet az eladó a vásárló részére a szerződés megkötése előtt biztosított.

7.5. Az itt foglaltak nem alkalmazhatók, ha az eladó a szerződés megkötése előtt felhívta a vásárló figyelmét bármely különbségre a dolog tulajdonságaiban, és a vásárló kifejezetten beleegyezett ehhez a szerződéskötéskor.

7.6. Az eladó felelősséggel tartozik a vásárlónak az olyan hibákért is, amelyek a hibás összeszerelésből vagy telepítésből erednek, amelyeket az eladó vagy az ő felelőssége alatt a vásárlási szerződés szerint végeztek el. Ez magában foglalja azt az esetet is, ha az ö

sszeszerelést vagy telepítést a vásárló végzi, és a hiba azért keletkezett, mert az eladó által szolgáltatott utasítások hiányoznak, vagy Digitális tartalom vagy digitális szolgáltatások, ha a digitális tulajdonságokkal rendelkező dologról van szó.

7.7. Ha a hiba egy évig az átvétel után jelentkezik, feltételezhető, hogy a hiba már az átvételkor fennállt, hacsak a dolog természete vagy a hiba ellentmond ennek. Ezen időszak nem fut a vásárló számára akkor, ha jogosan nem használhatja a dolgot hiba miatt történő észrevételének időtartama alatt.

7.8. Ha a vásárlás tárgya digitális jellemzőkkel rendelkező dolog, az eladó biztosítja, hogy a vásárlónak az előírt digitális tartalmak vagy digitális szolgáltatások frissítései rendszeresen biztosításra kerülnek. Az előírt frissítéseken felül az eladó biztosítja, hogy a vásárló a szükséges frissítéseket megkapja annak érdekében, hogy a dolog megfeleljen a 7.3 és 7.4 pontban foglaltaknak, és tájékoztatást kap azok elérhetőségéről.

7.8.1. két évig, ha a digitális tartalmak vagy digitális szolgáltatások az adásvételi szerződés szerint meghatározott időtartamon át folyamatosan szállítódnak, és ha az előírt szállítás két évnél hosszabb ideig tart, az egész időtartamon át,

7.8.2. azt követően, amíg a vásárló ésszerűen elvárja, ha a digitális tartalmak vagy digitális szolgáltatásokat egyszeri szállításra kívánják biztosítani az adásvételi szerződés szerint; ezt a típusa és a dolog céljának, a digitális tartalom vagy szolgáltatás jellegének és az adásvételi szerződés megkötésekor fennálló körülmények figyelembevételével értékelik.

7.9. A 7.8 pont rendelkezéseit nem kell alkalmazni, ha az eladó a szerződéskötés előtt egyértelműen tájékoztatta a vásárlót arról, hogy nem lesznek frissítések, és a vásárló a szerződéskötéskor kifejezetten beleegyezett ebbe.

7.10. Ha a vásárló nem frissíti megfelelő időben, nem jogosult a kizárólag az aktualizáció hiányából eredő hibákra vonatkozó követelésekre. Ez nem érvényes abban az esetben, ha a vásárlót nem tájékoztatták az aktualizációról vagy annak következményeiről, vagy ha az aktualizációt nem végezte el, vagy helytelenül végezte el az utasítások hiányának következtében. Ha a digitális tartalmak vagy digitális szolgáltatások az adásvételi szerződés szerint meghatározott időtartamon át folyamatosan szállítódnak, és ha a 7.8.1 és 7.8.2 pontok szerinti időszakban hiba jelentkezik, feltételezhető, hogy a digitális tartalmak vagy digitális szolgáltatások hibásan lettek szállítva.

7.11. A vásárló két évig jelenthet be hibát, amely a dologon jelentkezik. Ha a vásárlás tárgya digitális jellemzőkkel rendelkező dolog, és az adásvételi szerződés szerint a digitális tartalmak vagy digitális szolgáltatások az átvételt követően meghatározott időtartamon át folyamatosan szállítódnak, a vásárló két évig jelenthet be hibát, amely a tartalmakon vagy szolgáltatásokon jelentkezik. Ha a szállítás két évnél hosszabb ideig tart, a vásárlónak jogában áll követeléseket előterjeszteni azokért a hibákért, amelyek ebben az időszakban jelentkeznek. Ha a vásárló jogosan jelentett be hibát az eladónak, a hibajelentésre vonatkozó időtartamot nem számítják bele abba az időszakba, amikor a vásárló nem tudta használni a dolgot a hiba miatt.

7.12. Ha a dolog hibás, a vásárló követelheti a hiba javítását. Kérheti a hibátlan új dolog vagy a dolog javításának szállítását, hacsak a választott hibajavítási mód nem lehetséges vagy aránytalanul költséges a másikhoz képest; ezt elsősorban a hiba jelentőségének, a hiba nélküli dolog értékének és annak lehetőségének figyelembevételével értékelik, hogy a hiba más módon történő megszüntetése nem jár jelentős nehézségekkel a vásárló számára. Az eladó elutasíthatja a hiba kijavítását, ha ez nem lehetséges vagy indokolatlan, különösen figyelembe véve a hiba jelentőségét és a hiba nélküli dolog értékét.

7.13. Az eladó a hibát azonnal elhárítja, hogy ne okozzon jelentős nehézségeket a vásárlónak, figyelembe véve a dolog jellegét és célját, amelyért a vásárló megvette. A hiba elhárításának költségeit az eladó viseli, tovább

i költségek nélkül a vásárló számára. Ha a hiba elhárítása azt igényli, hogy a hibás dologat szétszedjék, amelyet a hiba előfordulása előtt az adott dolog jellegének és céljának megfelelően szereltek össze, az eladó elvégzi a hibás dolog szétszerelését és az újonnan javított vagy új dolog összeszerelését, vagy viseli a kapcsolódó költségeket.

7.14. A vásárló követelheti a vételár megfelelő csökkentését vagy elállhat a vásárlási szerződéstől, ha:

7.14.1. az eladó megtagadja a hiba elhárítását, vagy nem hárítja el azt a 7.13. pontban foglaltaknak megfelelően,

7.14.2. a hiba ismételten jelentkezik,

7.14.3. a hiba jelentős megsértése az adásvételi szerződésnek, vagy

7.14.4. az eladó nyilatkozata vagy az körülményekből következik, hogy a hibát nem hárítják el megfelelő időben vagy jelentős nehézségek nélkül a vásárló számára.

7.15. Ha a dolog hibája nem lényeges, a vásárló nem mondhat le a vásárlási szerződéstől (a 7.14. pontnak megfelelően); feltételezhető, hogy a dolog hibája nem lényeges. Ha a vásárló lemond a vásárlási szerződéstől, az eladó haladéktalanul visszatéríti a vásárlási árat a vásárlónak a dolog átvételét követően, vagy miután a vásárló bizonyítja, hogy a dolog visszaküldésre került.

7.16. A hibát az eladónál lehet bejelenteni, akitől a dologot vásárolták. Ha azonban egy másik személyt jelöltek ki a javításra, aki közelebb van az eladó helyéhez vagy közelebb van a vásárlóhoz, a vásárlónak a hibát a javításra jogosult személynek kell bejelentenie.

7.17. Kivéve azokat az eseteket, amikor egy másik személyt jelöltek ki a javításra, az eladónak kötelessége elfogadni a reklamációt bármely eladási pontban, ahol lehetőség van reklamációk fogadására az árusított termékek vagy nyújtott szolgáltatások kínálatának figyelembevételével, vagy akár saját székhelyén is. Az eladónak kötelessége írásban igazolást adni a reklamáció bejelentésének dátumáról, annak tartalmáról, a vásárló által kívánt reklamációkezelési módokról, valamint a vásárló kapcsolattartási adatairól az ügy elbírálására vonatkozó információk továbbítása érdekében. Ez a kötelezettség vonatkozik azokra az egyéb személyekre is, akiket a javításra kijelöltek.

7.18. A reklamációt, valamint a hiba elhárítását legkésőbb harminc (30) napon belül el kell bírálni, és a vásárlót erről tájékoztatni kell a reklamáció bejelentését követően, hacsak az eladó és a vásárló nem állapodnak meg hosszabb időtartamról. Ha a szerződés tárgya digitális tartalmak szállítása, ideértve a fizikai adathordozón szállított digitális tartalmakat vagy a digitális szolgáltatásokat, a reklamációt megfelelő időben el kell bírálni, figyelembe véve a digitális tartalmak vagy szolgáltatások jellegét és célját, amelyért a vásárló kérte őket.

7.19. A 7.18. pontban meghatározott határidő lejárta után a vásárló lemondhat a vásárlási szerződéstől, vagy kérheti a vételár megfelelő csökkentését.

7.20. Az eladónak kötelessége kiadni a vásárlónak az ügy elbírálásának dátumát és módját igazoló okiratot, ideértve a végrehajtott javításról szóló igazolást és annak időtartamát, vagy a reklamáció elutasításának írásbeli indoklását. Ez a kötelezettség vonatkozik azokra az egyéb személyekre is, akiket a javításra kijelöltek.

7.21. A hibás teljesítésből származó jogokat személyesen is érvényesítheti a következő cím alatt: Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1 Cseh Köztársaság, vagy telefonon a következő számon: +36 70 419 2950, vagy elektronikus levélben a következő címen: [email protected].

7.22. Azok a személyek, akik jogosultak a hibás teljesítésből származó reklamációra, jogosultak az e jog érvényesítése érdekében tett szándékos költségek megtérítésére is. Ha azonban a vásárló nem tesz kérelmet a viss

zatérítésre a hibajelentésre következő egy hónapon belül, a bíróság nem biztosítja a visszatérítési jogot, ha az eladó azt állítja, hogy a visszatérítési kérelmet nem a megfelelő időben nyújtották be.

7.23. Az eladó hibás teljesítésből származó jogokra vonatkozó további jogok és kötelezettségek a reklamációs rendeletben rögzíthetők.

7.24. Az eladó vagy más személy jogosult lehetőséget biztosít a vásárlónak azon túlmenően, amely a hibás teljesítésből származó törvényes jogokból származik.

8. A FELEK EGYÉB JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

8.1. A vásárló a teljes vételár kifizetése után szerez tulajdont a termék felett.

8.2. Az eladót nem kötik semmilyen eljárási kódexek a vásárlókkal szemben a (Polgári Törvénykönyv, Ptk.) (1) bekezdésének n) pontja alapján.

8.3. A fogyasztói reklamációkat az eladó biztosítja e-mailen keresztül. A reklamációkat az eladó e-mail címére lehet küldeni. A vásárló által benyújtott reklamációk kezelésével kapcsolatos információkat az eladó az vásárló e-mail címére küldi el. Más reklamációs eljárásokat az eladó nem határoz meg.

8.4. Fogyasztói szerződésekből eredő viták esetén az ügy eldöntéséért felelős hatóság a Fogyasztóvédelmi és Versenyhivatal, amelynek székhelye: 1-3 Riadó street, Budapest, H-1026, tél: +36 1 472-8851. Velük lehet kapcsolatba lépni a Fogyasztóvédelmi és Versenyhivatal, amelynek székhelye: Pf.: 958 Budapest H-1534.

8.5. A Igazságügyi Minisztérium – Európai Fogyasztói Központ, amelynek székhelye: Postacím: 1357 Budapest Pf.: 2., weboldala: Európai Fogyasztói Központ Magyarország, a Parlament és a Tanács (EU) 524/2013 számú rendelete értelmében az online fogyasztói viták rendezéséről szóló 2006/2004/EK rendelet módosításáról és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló rendelet helyszíne.

8.6. A vásárló panaszt tehet fel a felügyeleti vagy állami felügyeleti szervhez. Az eladónak jogában áll az eladási engedély alapján értékesíteni a termékeket. Az üzleti tevékenység felett az illetékes kereskedelmi hatóság gyakorol ellenőrzést a hatáskörébe tartozó területen belül. A személyes adatvédelem felügyeletét az Adatvédelmi Hivatal látja el. A Magyarul Kereskedelmi Ellenőrzés bizonyos területeken ellenőrzést végez, ideértve a Polgári Törvénykönyvet és a 634/1992-es törvényt a fogyasztók védelméről a hatályos szöveg szerint.

8.7 A vevő vállalja a “körülmények változásának kockázatát” (más néven az előre nem látható körülmények elméletét) a Polgári Törvénykönyvben (Ptk.) foglalt rendelkezést.

9. Adatvédelmi irányelv

9.1. Az eladó az adatkezelésről az adatvédelmi rendelet (GDPR) rendelkezéseinek megfelelően külön dokumentumon keresztül teljesíti tájékoztatási kötelezettségét a vásárlóval szemben, amely a vásárlási szerződés teljesítéséhez, a vásárlási szerződés megkötéséhez és az eladó jogi kötelezettségeinek teljesítéséhez kapcsolódó vásárló személyes adatainak kezelését érinti.

10. Kereskedelmi információk küldése és cookie-k tárolása

10.1 A Vevő hozzájárul ahhoz, hogy az Eladó az “Infotv.” néven ismert, az önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvénynek megfelelően kereskedelmi jellegű üzeneteket küldjön e-mail címre vagy telefonszámra. Az Eladó az európai GDPR szabályozásra vonatkozó rendelkezéseknek megfelelően külön dokumentumban tesz eleget a Vevő személyes adatainak a Vevő kereskedelmi célú kommunikáció küldésével kapcsolatos kezeléséről szóló tájékoztatási kötelezettségének.

10.2. Az eladó az esetleges cookie-fájlok tárolására vonatkozó törvényes kötelezettségeit külön dokumentumon keresztül teljesíti a vásárló eszközén.

11. Küldés

11.1. A vásárló elektronikus levelezési címére küldhetők.

12. Záró rendelkezések

12.1. Ha a vásárlási szerződés alapján létrejött kapcsolatnak nemzetközi (külföldi) eleme van, a felek megállapodnak abban, hogy a kapcsolat a cseh jogszabályoknak van alávetve. A jogválasztás a vásárlót, aki fogyasztó, nem fosztja meg azoktól a jogoktól, amelyeket a törvény biztosít számára, és amelyektől szerződéssel nem lehet eltérni, és amelyek alkalmazásra kerülnének az Európai Parlament és a Tanács 593/2008/EK rendeletének 6. cikkének (1) bekezdése szerint, ha nem történt jogválasztás.

12.2. Ha bármelyik kereskedelmi feltétel érvénytelen vagy hatástalan, vagy ilyenné válik, alkalmazásra kerül az a feltétel, amely a leginkább megfelel az érvénytelen feltétel értelmének. Az egyik feltétel érvénytelensége vagy hatástalansága nem érinti a többi feltétel érvényességét.

12.3. A vásárlási szerződés a kereskedelmi feltételekkel együtt elektronikus formában kerül tárolásra az eladó által, és nem hozzáférhető.

12.4. A kereskedelmi feltételek melléklete a vásárlási szerződés visszalépési űrlapjának mintáját tartalmazza.

Ezen szabályzat 2024. január 1-jén lép hatályba.

Kapcsolat
E-mail: [email protected]

Telefon: +36 70 419 2950

Cégcím
Athena & BI Group s.r.o.
Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1

Azonosítószám: 17281041
Adószám: CZ17281041